Onlangs deelgenomen aan een namiddagsessie “Durf investeren in jezelf” georganiseerd door https://vrouwennet.be/ met topsprekers, Iris Detavernier (Vlaio) Stefanie Moen (Vox Consult), ianka fleerackers (Ownyourstory), met top moderator Charlotte De Metsenaere (Zeggedis)!
Voor, tijdens en na de drie boeiende keynotes was er ruimte voor fijn netwerken met andere onderneemsters op toplocatie Wintercircus te gent.
Fijne spontane gesprekken, bijpraten, nieuwe mensen ontmoeten, samen lachen, luisteren en mijn eigen verhaal vertellen. Dat was ook gisterenavond netwerken met ondernemers bij Inner Wheel Gent.
Zij organiseerden een geslaagd event met als gastvrouw, schrijfster en theatermaakster Pascale Platel die haar voorstelling “Vertedermijnader” bracht. Pakkend, ontroerend en meeslepend over liefdesverdriet en de verwoede, gebrekkige pogingen van anderen om je daar overheen te helpen.
Tijdens de receptie had ik een openhartige en fijne ontmoeting met deze bijzondere vrouw.
Dank, dames van Inner Wheel Gent, voor de uitnodiging en de fijne avond!
Artemis Antwerpen Mechelen-leden Katrijn Mannaerts (filrouge) en Francine Heirbaut (Mod’arte) zijn vriendinnen die dezelfde passie voor stijl en kleding delen.
Beiden zijn overtuigd dat het uiterlijke het innerlijke versterkt en omgekeerd. Die eerste indruk is immers veelzeggend en maak je maar één keer.
Beide zakenvrouwen vertellen wat hen inspireert, wat hen fascineert én in het straatbeeld én op de werkvloer.
Zij doen jouw innerlijke krachten schitteren aan de hand van voorbeelden en tips door extra aandacht te besteden aan zakelijke kleding, styling en accessoires.
Een inspirerende workshop die je grenzen doet verleggen, en ‘goesting’ doet krijgen in dat ‘tikkeltje meer’ want tenslotte ‘Great Things never came from comfort zones (author: Dau Voire)’.
De sectorfederaties www.creamoda.be & modeunie.be hebben als doel lokale modehandelaars bij klanten kenbaar te maken. Na het Coronajaar is daar dés te meer nood aan. Bewuster en anders consumeren is de boodschap. Dat kan, want er leeft hier immers zoveel verscheidenheid, creativiteit en zin voor kwaliteit.
Nu we terug vrij kunnen gaan winkelen, er terug sociale gelegenheden zijn, hebben we terug zin om kledij te kopen. Zo ook zitten in tijden van gendergelijkwaardigheid kostuums voor vrouwen duidelijk in de lift.
Met trots mag ik in deze week zeggen dat filrouge het eerste door een vrouw opgestart Belgisch kledingmerk is dat damespakken op maat aanbiedt. Sinds 2008 help ik met dit aanbod ondernemende vrouwen door hun persoonlijke en professionele uitstraling het verschil te maken.
De toekomst van de mode ligt in kleding die blijft!
filrouge mocht afgelopen weekend ColorYourLife bijstaan tijdens een fashion event georganiseerd door het shopping center Grand Bazar Antwerpen. Veel bezoekers kregen een gratis quickscan in kleur- en stijladvies. Wij vonden het een boeiend, leuke en zeer geslaagde opdracht om dit voor een breed publiek te mogen doen!
Ook voor eigen klanten biedt filrouge steeds het gepaste kleur- en stijladvies voor het creëren van een stijlvol dames maatpak.
filrouge mag met trots melden dat zij in opdracht van de Port of Antwerp en in samenwerking met Café Costume het onthaalpersoneel van het Nieuwe Havenhuis by Zaha Hadid en het MAS Havenpaviljoen heeft mogen kleden (totaal: 7 damespakken op maat & 1 herenpak op maat). De huisstijlkleuren zwart, rood en wit vormen de rode draad in hun maatpakken, blouses, sjaals en dassen. Het gehele project met een zeer fijne samenwerking was een super boeiende ervaring en de lovende commentaren zijn een mooie start van 2017!
http://www.portofantwerp.com/nl/het-havenhuis-een-nieuwe-thuis-voor-een-wereldhaven
filrouge en ColorYourLife slaan de handen in elkaar en organiseren een exclusief event voor de ondernemende vrouw bij schoenenzaak Noë Antwerpen. Het belang van dames maatpakken voor een professionele uitstraling, schoenen op maat, bijpassende kleur- en stijltips, gezellig netwerken met stijlvolle hapjes en drank, fun én een waardevolle goodiebag…
Reserveer tijdig, beperkte plaatsen!
locatie: Noë Antwerpen
Op uitnodiging van het Roze Huis Antwerpen gaf filrouge op L-DAY een interactieve workshop rond ‘genderexpressie en het maatpak’. Geïnspireerd door het tijdloze silhouet en stoffen van een mannenpak én met oog voor een vrouwelijke elegante pasvorm krijgen de dames maatpakken van filrouge een verfijnde, androgyne look… Chloé Lenaerts van het Roze Huis was bijzonder trots op deze mooie samenwerking.
locatie: bibliotheek Permeke Antwerpen
Op uitnodiging van het hoofdkantoor BNP Paribas Fortis Antwerpen gaf filrouge een presentatie over ‘Kleur en stijl in de zakelijke dresscode & hoe maatwerk u daarbij kan helpen’, en dit tijdens een businesslunch voor een 20-tal straffe zakenvrouwen uit zeer diverse sectoren. Het werd een boeiende interactieve middag vol interessante contacten en gesprekken over o.a. damespakken op maat.
locatie: BNP Paribas Fortis Antwerpen (Meir)
Als hoofdact van de avond bracht filrouge een modeshow waarbij verschillende klanten en zaakvoerster Katrijn Mannaerts zelf hun damespak op maat toonden, elk met haar persoonlijke uitstraling en stijl. Als afsluiter nam Katrijn Mannaerts nog een kort interview af met elke klant ‘model’ gevolgd door een stijltip voor het publiek.
Optiekzaak Jan Huysmans, Juwelierszaak Più en stylingbureau’s ColorYourLife en Marandice maakten deze geslaagde modeshow mede mogelijk.
locatie: Salons De Groene Jager te Brasschaat
Verschillende designers, waaronder ook filrouge, kregen de opdracht om een markante collectie te ontwerpen ten voordele van het goede doel Trias*. Deze werden tijdens een stijlvolle modeshow aan het grote publiek voorgesteld in aanwezigheid van enkele markant-e BV’s. Zowel kledijn op maat (o.a. dames maatpakken), lingerie, hoeden, juwelen alsook kunstwerken, fotografie kwamen aan bod. Na het event werden alle stukken online aan alle Markant-leden te koop aangeboden.
locatie: Antiekzaak Johan Praet te Brugge
*Trias: een project ter financiële ondersteuning van ondernemende vrouwen in het Zuiden.
Onder het thema ‘Puur Markant, genieten in stijl’ namen een 1100 markant-e dames deel aan dit feestelijk evenement met o.a. workshops, overzichtstentoonstelling, bezoek aan het nieuwe STAM-museum, een avondprogramma met het Vlaams Filharmonisch orkest én een doorlopende lifestyle-beurs. Hierbij was ook filrouge uitgenodigd om haar kledingzaak, gespecialiseerd in maatpakken dames, aan een ruim geïnteresseerd publiek voor te stellen.
locatie: De Bijloke te Gent
filrouge was als standhouder aanwezig op de informatiebeurs tijdens het congres, die door de deelnemende kleur- en stijlconsulenten tussen de workshops heen werd bezocht. Voor filrouge zijn samenwerkingsverbanden met deze professionals een must om zakenvrouwen binnen hun cliënteel een gepaste zakelijke uitstraling te bieden bij het creëren van een uniek, tijdloos en elegant dames maatpak.
locatie: hotel De Residentie te Kasterlee